Generalnie na
cmentarzu od kilku lat przed Świętem Zmarłych panuje wielki syf.
Nie ma komu posprzątać. Nie ma komu pomyśleć o tym by w okresie
wzmożonego porządkowania grobów bliskich i dalekich zmarłych
opróżnić częściej pojemniki na śmieci, posprzątać alejki
cmentarne, zgrabić i wywieźć liście. Mieszkańcy we własnym
zakresie sprzątają tereny zielone na cmentarzu choć nie wiedzą że
z ich podatków idą pieniądze na ten cel. Z budżetu miasta który
składa się właśnie z podatków mieszkańców przeznaczona jest
pula pieniędzy na utrzymanie cmentarza.
Kto odpowiada za
ten syf na cmentarzu ?
Od kilku lat zarządzanie i utrzymanie
cmentarza należy do Urzędu Miejskiego. Dla przypomnienia –
kierownikiem urzędu jest Jan Serkies który na obecną chwilę
otrzymuje jedynie 14 000 złotych miesięcznie wypłaty z naszych
podatków.
Na okoliczność utrzymania i
zarządzania cmentarzem burmistrz sporządził wraz ze sztabem swoich
służb stosowny do tego regulamin którego całość jest dostępna
tu - http://bip.chojnow.net.pl/zalaczniki/783/77-11-0001.pdf
Stosowny punkt zarządzenia burmistrza
brzmi :
Do zakresu działań administratora
Cmentarza Komunalnego należą :
7.
Utrzymanie w należytym stanie technicznym i sanitarnym cmentarza i
obiektów znajdujących się na jego terenie
- Konserwacja i bieżące utrzymanie we właściwym stanie zieleni na terenie cmentarza.
Być może
burmistrz i jego służby nie wiedzą że tereny zielone i ich
utrzymanie wiąże się również ze zbieraniem liści które
spadając z drzew a liście te już nie są zielone a żółte i
brązowe. Ta teza może ich usprawiedliwiać. Być może burmistrz
nie posiada zmysłu przewidywania wzmożonej potrzeby zadbania o
cmentarz w okresie Święta Zmarłych. Szkoda, wielka szkoda.
O ile przyjemniej
było by z rodziną chodzić po czystym cmentarzu a nie takim które
przypomina wysypisko śmieci. Wstyd Panie burmistrzu, wstyd.
jak wychodziłam dziś wieczorem to bylo wiecej
OdpowiedzUsuń