czwartek, 24 listopada 2016

Darmowy BILARD w Domu Kultury od Stycznia 2017



Udało się ;-) Mamy to! 😉



 foto:ceneo.pl




Po otwarciu MDK-u w niewyjaśnionych okolicznościach zaginął BILARD. A to był nieczynny bo był nieczynny, a to był nieczynny bo nie udostępniamy a to znów inna legenda mówiła że nie wiadomo o co chodzi. Postanowiłam ustalić coś bardziej wiążąco. Wysłałam maila do dyrektora MDK-u z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej w sprawie bilardu o treści :


Proszę o odpowiedź na następujące pytania "

- czy w Domu Kultury znajduje się stół bilardowy wraz z niezbędnym osprzętem tj. : kije, bile do gry

- w jakie dni i na jakich zasadach udostępniany jest bilard? płatnie bezpłatnie? jaki koszt

Czekałam na odpowiedź ustawowe 14 dni. Niestety nic. Wiem, że czasami ludzie mają natłok pracy więc poczekałam jeszcze tydzień ale nadal bez rezultatu. Postanowiłam nie czekać do końca życia na odpowiedź w tej sprawie i z drobną pomocą zaprzyjaźnionego prawnika z organizacji strażniczej wysłałam skargę na dyrektora Moksir-u Stanisława Horodeckiego do Sądu Administracyjnego we Wrocławiu za pośrednictwem burmistrza miasta o treści :

SKARGA na bezczynność  
W imieniu własnym na podstawie art. 3 § 2 pkt. 8 w zw. z pkt. 4 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszę skargę na bezczynność dyrektora Muzeum Regionalnego w Chojnowie w przedmiocie nieudostępnienia w terminie informacji publicznych, poprzez naruszenie przepisów:
  • art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP,
  • art. 1 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
poprzez nieudostępnienie informacji publicznej zgodnie z wnioskiem w określonym terminie, tj.:


  1. 1.11
    do mdk_chojnow
    Witam 

    Proszę o odpowiedź na następujące pytania "

    - czy w Domu Kultury znajduje się stół bilardowy wraz z niezbędnym osprzętem tj. : kije, bile do gry

    - w jakie dni i na jakich zasadach udostępniany jest bilard? płatnie bezpłatnie? jaki koszt

    Pozdrawiam Marika Se.

Stan faktyczny
Wnioskiem z dnia 01 listopada  2016 roku wniosłam do dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji  w Chojnowie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie określonym w petitium skargi.
Wniosek został wysłany pod adresy mailowe mdk_chojnow@wp.pl Adresy widnieje na oficjalnej stronie internetowej  Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji  w Chojnowi
Stan prawny

Za prawidłowy wniosek pisemny uznaje się również przesłanie zapytania pocztą elektroniczną i to nawet gdy do jej autoryzacji nie zostanie użyty podpis elektroniczny1, ani nie zostanie wyraźnie zawarta podstawa prawna2.
Żądana informacja stanowi informacje publiczną, albowiem dotyczy wprost trybu działania i organizacji pracy podmiotu.  

Przedstawienie informacji zupełnie innej, niż ta, na którą oczekuje wnioskodawca, informacji niepełnej lub też informacji wymijającej czy wręcz nieadekwatnej do treści wniosku lub gdy podmiot odmawia jej udzielenia w nieprzewidzianej do tej czynności formie świadczy o bezczynności podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji publicznej6.

Do dnia wniesienia skargi nie został w ogóle  wykonany mój wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Podmiot nie podjął żadnego  działania w sprawie i nie wypełnił prawnych obowiązków określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
W tych okolicznościach skarga jest konieczna i uzasadniona. 

Skarga poruszyła dyrektora gdyż ośmieliłam się wysłać mu ją do wiadomości.  Trzy godziny później otrzymałam wyjaśnienia następującej treści :


Szanowna Pani!

Odpowiadając na Pani pytania:
1. W Domu Kultury znajduje się bilard wraz z osprzętem.
2. Bilard udostępniany będzie nieodpłatnie po zainstalowaniu systemu ewidencjonowania osób korzystających, co powinno nastąpić ok. połowy stycznia 2017 roku.

pozdrawiam
Stanisław Horodecki
dyr. MOKSiR

PS. Dziennie na skrzynkę mailową MOKSiR trafia od 100 do 300 maili. Pani poprzednie pismo nie dotarło do mnie. Być może system poczty potraktował je jako spam.

No i w końcu wiemy wszystko.

Bilard będzie za darmo już od stycznia 2017 roku 😏 

PS. Być może, może warto zmienić maila albo ......


Udostępnij 



2 komentarze:

  1. Jakby system mailowy potraktował jako spam pierwszego maila to na pewno z drugim zrobiłby to samo, słaba wymowka

    OdpowiedzUsuń
  2. To wspaniale! Jestem wielkim fanem bilarda. Kiedy szukałem wywiadów z Ildar Sharipov, znalazłem fajną stronę, aby śledzić twoje zwycięstwa .

    OdpowiedzUsuń