poniedziałek, 6 lutego 2017

Smog w Chojnowie - już wiemy skąd się bierze



Wracamy do tematu smogu nad Chojnowem który w ostatnim okresie niskich temperatur daje popalić. Pisałam o tym tu, ze wysłałam wniosek do Urzędu by odpowiedzieli na pytania związane z tematem smogu. Otrzymałam już odpowiedź i trochę mnie ona śmieszy ale też nie zaskoczyła mnie. W sumie nie mogłam się spodziewać czegoś więcej. Zadałam następujące pytania :


1. Czy Gmina Miejska Chojnów lub jej jednostki organizacyjne złożyła wnioski o wsparcie finansowe związane z poprawą jakości powietrza, likwidacji lub ograniczania niskiej emisji w roku 2014, 2015 i 2016? Jeśli tak proszę o przesłanie skanów wniosków i przesłanie informacji, jakimi kwotami wsparto Gminę Miejską Chojnów w tych latach.


Na to pytanie uzyskałam następującą odpowiedź 😎




Trochę się łapię za brzuch bo nie do końca potrafię sobie wytłumaczyć i Wam mieszkańcom miasta również, że burmistrz Jan Serkies aby poprawić Wam jakość powietrza i ograniczyć niską emisję - smog - wybudował na blokach żłobek 😎 to trzeba mieć intelekt, oj trzeba być niezwykle przebiegłym i pomysłowym żeby nie powiedzieć że trzeba być wybitnie niepoważnym żeby pisać takie herezje. 



 Szanowny Panie burmistrzu - proszę się nie wstydzić i napisać że nie złożył Pan w latach o które pytałam żadnego wniosku, było by to lepsze wyjście z twarzą z całej sytuacji. Wiedziałam, że nie podjął Pan żadnych działań w tej sprawie bo nim wysłałam wniosek do Pana wysłałam też wniosek do instytucji które wspierają działania związane z poprawą jakości powietrza i ograniczeniem niskiej emisji. Na dowód proszę tu jest od jednej z nich odpowiedź :




Szanowna Pani,

w odpowiedzi na Pani wniosek z dnia 21.01.2017 r. 
czy Gmina Miejska Chojnów (Dolnośląskie) lub jej jednostki organizacyjne złożyła wnioski o wsparcie finansowe związane z poprawą jakości powietrza, likwidacji lub ograniczania niskiej emisji w roku 2014, 2015 i 2016? pragnę poinformować, że w latach 2014-2016 do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie wpłynął żaden wniosek Gminy Chojnów o dofinansowanie.
 Departament Wsparcia
Narodowy Fundusz
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ul. Konstruktorska 3A
02-673 Warszawa, Polsk
tel.: (+48 22) 45 90 597

Podsumowując, konam ze śmiechu - żłobek żeby powietrze było czystsze. Mam ochotę wysłać do Pana wniosek żeby choć trochę Pan zdradził tajemnicy co ma żłobek do smogu 😎 


 Kolejne pytanie brzmiało :
jakie działania podjęła Gmina Miejska Chojnów lub jej jednostki organizacyjne w celu poprawy jakości powietrza likwidacji lub ograniczenia niskiej emisji w roku 2014, 2015 i 2016? 

Na to pytanie uzyskałam następującą odpowiedź 😎





Urząd Miejski opracował Plan Gospodarki Nisko emisyjnej - brawo ! Od razu wszyscy mieszkańcy odetchnęli z ulgą czystym powietrzem. Panie burmistrzu jestem pod wrażeniem Pańskich działań - tragedia.
Muszę znów zrobić chwilę przerwy bo boli mnie brzuch 😎 ze śmiechu.Wymiana oświetlenia  ulicznego na ledowe, padam z nóg. Chce mi Pan powiedzieć że jak było oświetlenie sodowe czy tam jakieś inne to z niego był ten cały smog? czy może w Urzędzie palą w kotłowni i wytwarzają w piecu prąd a tera jak mamy ledy to mniej palą? Litości 😎 nawet moja bratanica która ma 10 lat nie uwierzyła w tę bajkę. Myślę , ze mógł Pan się nie kompromitować aż tak bardzo i po prostu pozostać przy odpowiedzi, że opracował Pan plan. 



 Kolejne pytanie brzmiało :

Jaką pulę pieniędzy przeznaczono na te działania w 2014, 2015 i 2016 roku?

Na to pytanie uzyskałam następującą odpowiedź



W tym miejscu pozostaje mi napisać tak - nieprawda Panie burmistrzu - nieprawda. Jeśli od tej kwoty która Pan podał odejmiemy wartość oświetlenia ulicznego - chyba nie mamy wątpliwości, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego - oraz odejmiemy centralne ogrzewanie które jest w żłobku i w Mdk-u to wyjdzie nam nie mniej  i nie więcej jak ZERO czyli NIC. Tyle właśnie w trzech latach o które pytałam wydał Pan na poprawę jakości powietrza w Chojnowie. Gdyby Żłobek lub MDK były największymi trucicielami w mieście Państw odpowiedź miała by jakiś sens ale w tym przypadku po raz kolejny - niedostateczny!



 Kolejne pytanie brzmiało :

Skąd pochodziły środki na poprawę jakości powietrza, likwidację lub ograniczenie niski

Na to pytanie uzyskałam następującą odpowiedź



Po raz kolejny nie zgodzę się a Panem, środki pochodziły tylko z budżetu o ile jakiekolwiek poszły. A tak poszły, na opracowanie planu. Program Rozwoju Instytucji Opieki nad Dziećmi nie obejmuje poprawy jakości powietrza - sprawdziłam to w Ministerstwie 😎 też się śmiali. Regionalny Program Operacyjny tez nie bardzo pasuje.  Pasuje natomiast odpowiedź której Pan nie udzielił bo najwyraźniej nic Pan na ten temat nie wie a jest to :środki na poprawę jakości powietrza pochodziły z programu KAWKA - https://www.nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/programy-priorytetowe/poprawa-jakosci-powietrza/

Podsumowując, w ostatnich trzech latach Urząd Miejski w Chojnowie nie podjął żadnych działań na rzecz poprawy jakości powietrza - no może z jednym wyjątkiem o którym nie sposób nie wspomnieć aby nie zostać uznanym za stronniczą - wydał decyzje zezwalające na wycięcie około 1000 (tysiąca)  drzew.  Opracował natomiast plan z którego nie wynika zupełnie nic. Nikt nie słyszał o programach takich jak KAWKA oraz o dotacjach na poprawę jakości powietrza. To strasznie smutne i przerażające jak tyle tęgich głów nie potrafi zrobić niczego. Na szczęście ja potrafię o tym napisać.
W Legnicy mieszkańcy otrzymują do 12 tysięcy złotych na zmianę pieców na gazowe lub takie które znacznie zmniejsza niską emisję - w Chojnowie ZERO czyli NIC.



foto:regionfan.pl



Aktualizacja : 

jest mały gratis w postaci filmu, może da on komuś do myślenia 




Smog nie znika z postawienia żłobka za blokach 

a wbrew pozorom jest tam gdzie go nie powinno być

a to jest tego dowód.


Aktualizacja

nadesłane zdjęcia 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz